fullprogress.com - dziennik treningowy

Trening na masę dla początkujących - tego nie rób

trening na masę dla początkującychW tym artykule nie ma filozofii - jak chcesz puchnąć po prostu nie rób tych rzeczy.

Bez owijania w bawełnę - zacznijmy:

1 Bład - komplikowanie prostych rzeczy 

Trzymaj się prostych planów treningowych na masę. Muszą na pewno zawierać ćwiczenia z wolnymi ciężarami

  • wyciskanie na ławce
  • podciąganie się na drążku
  • podciąganie sztangi
  • przysiady
  • wyciskanie sztangi
  • martwe ciągi
  • uginania ramion ze sztangą
  • francuskie wyciskanie

Znajdź najpopularniejszy wyjściowy trening na masę i się go po prostu trzymaj. Nie optymalizuj go i nie poprawiaj za każdym razem jak ktoś ci wytłumaczy coś nowego albo wyczytasz coś na forum czy blogu kulturstycznym.

Jeżeli już - poprawiaj jedynie technikę - ćwiczenia zostaw. Nie spędzaj więcej czasu na czytaniu jak  poprawić trening tylko wykonuj go.

Przestań komplikować:

  • supersersje
  • dropsety
  • treningi na zmęczęnie mieśni 
  • izolacje

zostaw je - rób podstawy

2 Błąd - Nie pytaj co jest najlepsze

Po prostu rzucaj żelastwem

Chcesz zbudować masę podnoś ciężary - rzucaj nimi i gryź - nałóż tyle żeby robić 10-8  technicznych ruchów i to rób - żadna filozofia.

 

  • Ile serii robić ? Daj spokój z tym pytaniem  - rzucaj ciężarami - weź się za robotę !!!
  • Czy najpierw robić rozpiętki czy wycikaskanie  - Daj spokój z tym pytaniem  -   weź się za robotę !!!
  • Ławkę lepiej ustawić pod kątem 24 stopni czy 25 - Daj spokój z tym pytaniem  - weź się za robotę !!!
  • Który trening na masę dla początkujących jest najlepszy  ? - - Przestań pytać -  koniec! , koniec ! - weź się za robotę !!!

 

3 Błąd - Nie oszukuj się 

 

  • Boli mnie głowa
  • Jestem zmęczony
  • Mam odcisk na dużym palcu stopu

 

Śmieszne ? Ile razy tak pomyślałeś tak i jak maminsynek zamiast na siłownie poszedłeś popieprzyć sobie z kolesiami o jakiś głupotach z telewizji. Chcesz budować masę to zbierz swoje jaja i weź się za robotę.

                                          Coś cię boli ? - to jest kulturystyka

 

taki sport wybrałeś i wpisz sobie to w notes - będzie bolało 365 dni w roku. 

4 błąd - robienie kraty na brzuchu w czasie robienia masy.

 

Chcesz mieć ABS i przybrać na masie. Zapomnij o tym - skoncentruj się tylko na jednym. Robisz masę i jesz tak, żeby rosnąć. Jedz porządnie i dużo. Prosta zasada. Dobry dieta na masę i tego się trzymaj. 

Reasumując

  • Nie komplikuj tylko ćwicz
  • Nie opieprzaj się i nie szukaj wymówek
  • Proste rozwiązania są najlepsze
  • Porządnie i z głową jedz.

Trzymaj się tych zasad przez 2 lata i spuchniesz.

 

Wpis z:11 lp. kategoria Trening na masę, Psychologia kulturystyki, Trening, Filozofia bycia wielkim