fullprogress.com - dziennik treningowy

Testosteron i chrom - co mają wspólnego ?

Testosteron i chromTestosteron to prawie najważniejszy hormon dla kulturysty. Powoduje on przyrost masy czyli to co najczęściej chcemy osiągnąć ćwicząc na siłowni. Im większa ilość testosteronu tym lepiej dla nas. Ten blog kulturystyczny porusza tylko tematy naturalnej kulturystyki dlatego zajmiemy się w tym wpisie naturalnym sposobem podniesienia testosteronu. 

Tak naprawdę nie chodzi tu o podniesienie testosteronu a poprawienie bilansu pomiędzy testosteronem a kortyzolem. Kortyzol to hormon który ma negatywne działanie na zdobytą przez nas masę mięśniową. 

Kortyzol jest przeciwnikiem testosteronu. 

Nie będę tu opisywał dokładnie biologii i chemii jaka zachodzi w komórkach - najważniejsze jest, że kortyzol przeszkadza działaniom anabolicznym testosteronowi  Rozwiązanie jest proste - trzeba zmniejszać ilość kortyzolu na rzecz testosteronu a anaboliczne działanie tego hormonu będzie bardziej wydajne. Polepszajmy działanie testosteronu dzięki zwalczaniu kortyzolu.

Kortyzol powiększa odporność na insulinę.

Osłabione działanie insuliny przez zwiększoną ilość kortyzolu powoduje, że insulina nie dostarcza takich ilości wartości odżywczych do mięśni. To właśnie insulina transportuje węgle i aminokwasy do mięśni a kortyzol w tym przeszkadza. Tym samym tracimy na potencjalnym przyroście  masy mięśniowej. 

Chrom pomaga budować masę mięśniową.

Ten minerał jest przede wszystkim znany z hamowania łaknienia dla ludzi chcących się odchudzać. Poza tym jednak wspiera przyrost masy mięśniowej - związane jest to z powyższymi regułami.

Chrom który zwiększa ilość testosteronu

  • Chrom ułatwia odżywianie komórek mięśniowych.
  • Poprawia kontrolować kortyzol w organiźmie.
  • Obniża ilość kortyzolu w krwiobiegu.
  • Podtrzymuje prawidłowe dziłanie innsuliny
  • Zwiększa wrażliwość na insulinę.

Suplementacja chromem jest stosunkowo tania - sprawdź gdzie możesz kupić chrom najtaniej -> Chrom tabletki - porównaj ceny w Nokaut.pl

Pamiętaj najlepiej spożywać pikolinian chromu.

Wpis z:22 maj kategoria Trening na masę, Suplementy i odżywki, Dieta na masę, Dieta, Dieta kulturystyczna, Posiłki