fullprogress.com - dziennik treningowy

Spalanie tłuszczu a zachowanie mięśni. Cz. 2

Definicja i redukcja tłuszczuNie da się osiągnąć sukcesu w kulturystyce jeżeli mięśnie są zalane tłuszczem. Poza kulturystyką rozumianą jako sport, ważny jeszcze dobry wygląd na plaży czy w życiu codziennym. Poza wielkimi  rozmiarami mięśni dobrze jest mieć chociaż trochę zarysowane kształty muskulatury. Jak już mamy porządne rozmiary mięśni, trzeba by było zabrać się za spalanie tłuszczu i tzw. rzeźbę. Szkoda by było jednak przy przejściu na dietę, która dostarcza mniej kalorii, nie odżywiać mięśni i na zasadzie katabolizmu spalić je. W tym artykule kilka sposobów jak uniknąć nadmiernego spalania tkanki mięśniowej przy spalaniu tkanki tłuszczowej.

Robisz 2 cykle na masę , poźniej na siłę , poźniej znowu 2 cykle na masę (Może cię zainteresuje temat, po co i jak dzielić trenig na siłowni na cykle). Masz ciężkie pół roku treningów. Dobra micha - “rosłeś jak na drożdzach” - no ale trochę tłuszczu złapałeś - bywa. No ale przyszedł czas na zrobienie definicji. Zabierasz się za redukcję tkanki tłuszczowej. Przeczytaj kilka porad tak by twoja pół roczna praca nie poszła na marne.

Dieta kulturystyczna i spalanie tłuszczu.

Na diecie redukcyjnej jeszcze bardziej musisz dbać o jakość diety niż na masie. Jakość produktów jest tu szczególnie ważna - nie ma wybacz. Tu wszystko musi być policzone i odmierzone. Musisz właściwie odżywiać mięśnie. Kalorie dostarczane do komórek mięśniowych powinny być dobrej jakości. Trzeba unikać pustych kalorii jak alkohol, no i oczywiście tłuszczów nasyconych.

Redukcja to mniej kalorii.

Mniej kalorii to nie znaczy dużo mniej. Jeżeli przechodzisz na redukcje rób to stopniowo. Przykładowo - jeżeli przy budowie masy spożywasz 3500 kalorii to nie zmieniaj diety od razu na cyklu na redukcję kalorii do 3000 czy 2500. Zmniejsz w 1 tygodniu do 3300 poźniej , w 2gim tygodniu do 3100 zeby w trzecim i czwartym walczyć na 2900 kalorii. Każdy musi sprawdzić na sobie jaki rozkład jest najlepszy dla niego. Jedno jest ważne zmniejszaj kaloriie stopniowo i obserwuj co się z tobą dzieje. Najgorsze jednak to głodzenie się - tego unikaj. Mądrze policz i sprawdzaj ile kalorii jest najlepsze do spalanie tłuszczu.

Odpowiednio dobrane aeroby. 

Poprawa definicji to w dużej mierze treningi aerobowe. 

Zwróć uwagę na ilość trenigów

Na początku spróbuj 3 treningi po 20 min. Później zwiększ czas do 30 min. Później zwiększ ilość treningów do 4 w tygodniu. Później zwiększ czas do 40 min. Zwiększaj treningi stopniowo i obserwuj jak takie ćwiczenia działają na ciebie. Czy wystarczająca gubisz tłuszcz a nie spalasz mięśni.

Zwróć uwagę na jakość treningów .

Jak nie chcesz spalać mięśni tylko tłuszcz to nie zarzynaj się na treningach aerobowych. Ćwicz mądrze. Spalanie nadmiaru tkanki tłuszczowej następuje w odpowiednich warunkach. Przy odpowiednim tętnie. Przyjmuje się ,że jest to 0,65 do 0,7 maksymalnego tętna. Pełny artykuł jak prawidłowo obliczyć tętno znajdziesz na poprzednim wpisie na tym blogu kulturystycznym. Dopiero przy takim pulsie następuje najbardziej wydajne spalanie nadmiarowej tkanki tłuszczowej.

Antykataboliki

Przy redukcji bardziej skoncentruj się na nie spalaniu tkanki tłuszczowej niż na budowaniu masy. Tu przede wszystkim stosuj suplementy antykataboliczne a nie anaboliczne. Takimi suplementami są BCAA i glutamina. Stosuj je zawsze przed treningiem. Zarówno na siłowni jak i przed treningiem aerobowym. Po treningach jak najszybciej stosuj aminokwasy proste. Jeżeli mięśnie w jakikolwiek sposób potrzebują aminokwasów dostarcz im je.  Zobacz gdzie najtaniej znajdziesz takie suplementy - skorzystaj z porównyraki cen.

 

Wpis z:30 wrz. kategoria Spalanie tłuszczu, Dieta, Dieta kulturystyczna, Dieta odchudzająca