fullprogress.com - dziennik treningowy

Spalanie tłuszczu przy zachowaniu masy mięśni. Cz. 1 - podstawy

Spalanie tłuszczu przy zachowaniu masy mięśniowejSpalanie tłuszczu przy zachowaniu masy mięśniowejJak pierwszy raz zacząłem spalać tłuszcz to pomyślałem - jakie to proste. Zasady jak schudnąć są tak banalne, że naprawdę jestem zdziwiony jak ludzie tyle czasu walczą ze swoją otyłością. Jedynym problemem przy spalania tłuszczu dla takich ludzi są oni sami i to co siedzi im w głowach. Nie mają motywacji, nie chce im się. Nie czytają porad na blogach kulturystycznych ;)  czy nie stosują ich, z myślą “ja wiem lepiej”. W tym artykule poznasz podstawy spalania tkanki tłuszczowej.

Zajmując się trochę kulturystyką stwierdzam, że dopiero dla kulturystów spalanie tłuszczu to ciężka praca. Nawet ludzie bardzo otyli nie mają pewnie tak “pod górkę” jak my. Tym największym wyzwaniem jest to, żeby spalić jak najwięcej tłuszczu a spalić jak najmniej mięśni.

Artykuł ten to pierwsza część i obejmuje rady spalania tłuszczu, kolejny natomiast to temat  utrzymania masy mięśniowej czyli jak podczas tzw odchudzania nie spalić mięśni. W tym artykule przedstawię to w formię punktów i krótkiego uzasadnienia danej wskazówki. Ograniczę Ci czytanie naprawdę obszernego tematu jakim jest spalanie tłuszczu. Po prostu zaufaj i stosuj poniższe rady. Jeżeli chcesz zgłębić temat szukaj dokładniej w internecie.

 

Spalanie tłuszczu -  przyspiesz metabolizm

 

a) Jedz mniej a często - 5 do 6 posiłków (Już nie ma czegoś takiego jak śniadanie obiad kolacja jest posiłek 1 posiłek 2 … posiłek 6.)

b)  Regularnie spożywaj posiłki. Np zawsze co 3h . Wstając o 6:00 rozkład wygląda tak:

 

  • 6:30 posiłek 1
  • 9:30 posiłek 2
  • 12:30 posiłek 3
  • 15:30 posiłek 4
  • 18:30 posiłek 5
  • 21:30 posiłek 6.

 

c) Jedz tyle ile potrzebujesz - tyle kalorii ile potrzebujesz- Przy spalaniu tłuszczu troszeczkę mniej niż potrzebujesz, ale nie dużo mniej

 

  • Nie możesz się głodzić 
  • Nie możesz mieć uczucia głodu cały czas.
  • Nie możesz jeść więcej.

 

Każde takie postępowanie, i głodzenie się i jedzenie za dużo spowalnia twoją przemianę materii.

d) Jedz dużo białka - tzn tyle ile powinieneś - nie pomijaj w swojej diecie produktów bogatych w białko.

Zacznij treningi aerobowe

 

W uproszczeniu - takie ćwiczenia to rowerek, bieganie, pływanie.

Ważna jest długość treningu aerobowaego i puls z jakim ćwiczysz. Odsyłam tu do artykułu o tym jak obliczyć prawidłowe tętno do spalania tłuszczu >> 

 

Wpis z:24 sie. kategoria Spalanie tłuszczu, Dieta, Dieta kulturystyczna, Dieta odchudzająca