fullprogress.com - dziennik treningowy

Pulsometry dla kulturysty - Do czego są potrzebne ?

puls - właściwy do spalania tłuszczuPulsometr przydaje się w fazie redukcji tkanki tłuszczowej. W czasie ćwiczeń aerobowych możemy kontrolować organizm i dbać o odpowiednią intensywność trenigów. Dla kulturysty ważne jest, żeby podczas treningów aerobowych nie przesadzał z intensywnością. Celem jest tu nie dopuszczenie do spalania mięśni. Odpowiedni puls w czasie ćwiczeń jest tematem w tym wpisie na blogu kulturystycznym.

Spalenie tłuszczu dla kulturystów to zadanie w fazie redukcji. W tym czasie poza zmianą diety zwiększa się ilość ćwiczeń aerobowych,cardio lub interwałów. W kulturystyce ważne jest, żeby podczas spalania tłuszczu nie pobadać w katabolizm - nie spalić przy okazji wypracowanych mięśni w trenigach na masę. 

Spalanie tłuszczu następuje w odpowiednim czasie i w określonej intensywności . Wszystko zależy jaki trening się stosuje - dla uproszczenia tego artykułu przyjmijmy zwykłe bieganie jako trening aerobowy.

Jeżeli jako trening aerobowy stosujemy bieganie to powinno się ono odbywać z odpowiednim tętnem. O tym jakie jest prawidłowe  tętno do spalania tłuszczu można było przeczytać w poprzednim artykule.

Skutki za małego tętna.

Jeżeli znamy właściwe tętno dla siebie powinniśmy je stale kontrolować tak, żeby nie trenować bez korzyści. Za małe tętno spowoduje, że trening będzie nie wydajny. Będzie stratą czasu jeżeli chodzi o spalanie tłuszczu. Jeżeli będziemy trenować kilka razy w tygodniu nie właściwie - z za małym pulsem i nie będzie widać efektu to stwierdzimy, że bieganie nie jest odpowiednie dla nas. Uznasz że na ciebie działa. Może jest dobre jeżeli właściwie to robisz.

Skutki za dużego tętna 

Za duże tętno będzie powodowało utratę masy mięśniowej. Zbyt intensywny trening biegowy może np spowodować spalanie mięśni nóg. Ciężkie treningi na masę mięśni czworogłowych pójdą na marne. Za duża intensywność trenigu biegowego może spowodować przetrenowanie organizmu. Centralny układ nerwowy może zostać naruszony nie przez wymagające ćwiczenia na siłowni ale przez bieganie w dni nie treningowe. 

Przyzwyczajanie się organizmu do wysiłku.

Jeżeli w pierwszym tygodniu biegasz , jedziesz na rowerze, wiosłujesz czy używasz stepera  i ustalisz sobie odpowiednie tętno które pozwoli ci spalać tłuszcz to za tydzień te same wyliczenia mogą już być nie aktualne. Twój organizm przyzwyczai się do tych ćwiczeń i trening nie będzie tak efektywny. Obliczenia należało by wykonać jeszcze raz. Najlepiej jednak kierować się pulsem i wskazaniami pulsometru  z jaką intensywnością stosować aeroby. Adaptację organizmu do wysiłku możesz zmierzyć pulsometrem.

Zainwestuj w pulsometr.

Na siłowniach jest wiele rowerków lub innych sprzętów, które są wyposażone w tego typu urządzenia. Niestety realia polskich siłowni są takie, że większość pulsometrów jest uszkodzona albo rowerków z tym wyposażeniem jest nie wiele i są zwykle pozajmowane. Tak jest na większości małych siłowni w małych miejscowościach. Własny pulsometr zawsze będzie dostępny. Poza tym w czasie biegania w plenerze będziesz mógł kontrolować swoje tętno 

Możesz poszukać najtańsze pulsometry na Nokaucie

Wpis z:06 st. kategoria Spalanie tłuszczu, Trening