fullprogress.com - dziennik treningowy

Jak przyspieszyć przyrost masy mięśniowej?

Kreatyna - podstawowy suplement na masęEfektownie wyrzeźbione ciało jest marzeniem nie tylko sportowców i zagorzałych kulturystów, ale również zwykłych ludzi chcących zwrócić na siebie uwagę. Nie od dziś wiadomo, że atrakcyjność fizyczna ma fundamentalne znaczenie. Nienaganny wygląd zewnętrzny upraszcza budowanie relacji społecznych, poprawia samopoczucie i poczucie własnej wartości.

Wbrew pozorom uzyskanie wysportowanej sylwetki jest zadaniem wymagającym mnóstwa poświęceń i samodyscypliny. Bezpieczna i szybka redukcja tkanki tłuszczowej z naciskiem na przyrost masy ciała jest możliwa dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie i regularnym ćwiczeniom fizycznym. Pomimo, że w procesie budowania mięśni kluczową rolę odgrywa intensywny trening oraz właściwy sposób odżywiania się, warto również sięgnąć po efektywne i sprawdzone suplementy diety. Większość zawodowych kulturystów i amatorów sportu ceni sobie dobroczynny wpływ odżywek białkowych, węglowodanowo-białkowych lub suplementów z aminokwasami. Okazuje się, że najlepsze efekty przynosi niezastąpiona kreatyna połączona z jednym z wybranych preparatów .

Kreatyna przyczynia się bowiem do:

  • zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej,
  • zwiększa siłę i wydajność treningu,
  • pobudza mięśnie do przyrostu masy.
  • Suplement wykorzystuje wolne kwasy tłuszczowe na potrzeby energetyczne,
  • przyspiesza wzrost tempa przemiany materii,
  • przyczynia się do szybszego spalania tłuszczu
  • i zachowania beztłuszczowej masy ciała.

W przypadku wzmożonej aktywności fizycznej znaczna ilość aminokwasu zostaje wydalona z organizmu wraz z moczem, dlatego niezbędne jest uzupełnianie jej zasobów z wykorzystaniem odżywek. Preparaty kreatynowe mają działanie antykataboliczne, ułatwiają dostarczanie aminokwasów i hamują proces katabolizmu. Zważając na fakt, że kreatyna ma silne działanie anaboliczne i zatrzymuje wodę w organizmie, wielu początkujących sportowców zastanawia się czy suplement jest całkowicie bezpieczny dla zdrowia.

Producenci preparatów zapewniają, że stosowanie odżywki zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na opakowaniu w żaden sposób nie wywoła skutków ubocznych.

Z kolei naukowcy ostrzegają, że kreatyna może stać się przyczyną dolegliwości trawiennych, skurczów mięśni i odwodnienia. Oczywiście opinie na temat suplementów od zawsze budziły kontrowersje, dlatego należy brać pod uwagę możliwość wystąpienia ewentualnych skutków ubocznych.

Wprowadzając w dietę odżywki na bazie aminokwasów należy zachować zdrowy rozsądek i nigdy nie przekraczać dobowej dawki wskazanej w tabeli dawkowania. 

Źródła: 

Źródło zdjęcia: www.bcaa.pl

Wpis z:07 st. kategoria Trening na masę, Suplementy i odżywki, Odżywki na masę