fullprogress.com - dziennik treningowy

Cele w kulturystyce - część 1 - 3 podstawowe zalety określenia sobie celu

Cele w kulturystyceW tym wpisie skoncentruję się na tym co tak naprawdę jest najważniejsze nie tylko w życiu codziennym ale też w życiu sportowym. Wszystko co robimy ma jakiś cel. Na pewno powinno mieć. Przecież wszystko co robimy robimy to po to, żeby coś osiągnąć, zdobyć lub doświadczyć. Nie po to, żeby to robić.

W sporcie też tak jest - jest to bardzo ważne - wszystko co się robi na treningu lub poza nim powinno mieć swój cel. Ten wpis jest o tym - dlaczego warto mieć cel i jak najlepiej go określić.

Czy chodzisz na siłownie, żeby chodzić na siłownie ?. Chodzisz, żeby chodzić?

- Nie !!! .

Chodzisz po to żeby coś dzięki temu osiągnąć. Twoim celem albo jest poprawienie siły, albo budowanie masy albo poprawienie kondycji.

Warto sobie ten cel jasno zdefiniować. Niby jest to banalna rzecz - ale jak przeczytasz wszystkie części artykułu - nie do końca jest tak łatwe.

Zaletą uzmysłowienia sobie, zdefiniowania po co się chodzi na siłowanie, po co się dba o dietę itp. jest to że dzięki temu psychicznie jest łatwiej się do czegoś zmobilizować.

Mobilizacja :

Ile razy miałeś/miałaś dosyć ciężkiego treningu i ćwiczenia mięśni ? Ile razy brak ci było motywacji ? Właśnie wtedy najlepiej pomyśleć o celu jaki chcesz osiągnąć. Jeżeli znasz swój cel i bardzo chcesz go osiągnąć to nie myślisz wtedy “Idę na siłownie - albo nie - nie chce mi się - w sumie pojdę bo pójdę” . Mając cel pomyślisz “Mam jeszcze 2 miesiące do tego, żeby wyjść na scenę - muszę zdobyć jeszcze przynajmniej kilogram - zostało mało czasu - rusz się !!!”. Lub zwykły cel przy treningu na masę - “Założyłem, że za 3 miesiące nabiorę 2kg masy”.

Narazie zaufaj - Jak masz cel łatwiej się zmobilzować do ciężkiej pracy - do treningu czy diety.  Dieta na masę to naprawdę ciężka praca - bez założeń co chcesz dzięki niej osiągnięć ciężko się o to walczy.

Szybko się dochodzi do celu jak wiesz gdzie chcesz dojść.

Mając określony cel szybciej się do niego dotrze. Wiedząc co się chce osiągnąć - jesteśmy w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie “czy to co robię właśnie w tej chwili naprawdę zbliży mnie do celu”. Myśląc o tym co się chce dostać - człowiek trudniej się rozprasza na inne sprawy. Człowiek jest bardziej konsekwentny - nie zmienia tak łatwo swoich zachowań. Jeżeli sobie coś założysz - nie zboczysz z drogi, a na pewno nie zawrócisz. "Musisz tylko wiedzieć gdzie idziesz".

Dobierzesz właściwe rozwiązanie.

No i kolejna rzecz która jest bonusem przy zdefiniowaniu celu. Jak wiesz co chcesz dostać - łatwiej dobierzesz rozwiązanie. Jeżeli chcesz zdobyć masę - szukasz rozwiązanie jak to zrobić. Dobierasz odpowiedni trening na masę odpowiednią dietę na masę. Nie szukasz hybryd i półśrodków - po prostu szukasz jak zwiększyć masę i nic więcej cię nie rozprasza. Dobierasz tak rozwiązania problemu, żeby były one jak najbardziej optymalne do tego co chcesz osiągnąć. Nie popełniasz błędu żeby “łapać 2 sroki za ogon”.

W następnym artykule jak zdefiniować cel i jak to zrobić naprawdę z głową.

Wpis z:28 wrz. kategoria Trening na masę, Psychologia kulturystyki, Trening, Filozofia bycia wielkim